טיפולים שוטפים:

-יש להקפיד לבצע טיפולים ברכב במועדים הנדרשים

-"נורות אזהרה" לבעיה במצבר: הרכב אינו מצליח להתניע באופן חלק, רעשים מוזרים, אור חלש בלוח השעונים. כאשר רכב עומד מספר ימים ללא שהונע, המצבר עלול להתרוקן. יש לוודא שלא חסרים מים במצבר ולדאוג שהרכב יותנע במהלך היעדרות ממושכת. בנוסף, להקפיד לא לצאת מהרכב ולהשאיר את האורות והרדיו דולקים. 

-לבדוק את מצב הצמיגים אחרי שהם מתקררים

-לבדוק שהבלמים והצינורות ברכב אינם רופפים

-לדאוג למילוי מחדש של הרדיאטור

-טיפול תקופתי בתיבת ההילוכים

-החלפת מגבים רעועים ומילוי חומר לניקוי שמשות

-לבדוק את האורות ברכב

-לבדוק שמן מנוע לעיתים תכופות

-להקפיד למלא נוזל קירור מתאים לרכב – מחסור בנוזל זה עלול לגרום לנזק חמור במנוע וכתוצאה מכך לתיקון בעלות גבוהה מאוד

-בדיקות חורף וקיץ ללא תשלום

 

כיצד לחסוך כסף?

תחזוק הצמיגים

בדקו את הצמיגים אם הם מנופחים מספיק. צמיגים שאינם מנופחים מעלים את צריכת הדלק ב-10 אחוזים. כדי לשמור על הצמיגים כדאי להצליב ביניהם כל 15 אלף ק"מ - להעביר כל צמיג לפינה הנגדית לו כך שהוא יישחק בצורה שווה. בכל מקרה, לא לקנות צמיגים משומשים!

 

נהיגה איטית וחלקה יותר בעיר

אם תאטו את הנסיעה בתוך העיר, תמנעו שימוש מוגבר בבלמים ותבצעו האצות מתונות, תוכלו לחסוך עד 30 אחוזים בצריכת הדלק!

 

כיבוי מנוע בעת עמידה

אם אתם עוצרים את הרכב ליותר מדקה (ולא בהמתנה לרמזור), כבו את המנוע. כיבוי המנוע עשוי לחסוך לכם 19% בצריכת הדלק!

 

שימוש מושכל במזגן

 

בזמן הפעלת המזגן צריכת הדלק עולה ב- 10%, לכן יש להפעילו במתינות ועדיף רק בחום כבד. אם אתם נוסעים בשעות הערב, כשהחום הכבד יורד, פתחו חלון. בחורף עדיף לא לפתוח כלל את המזגן.

 

הפחיתו את משקל הרכב

הורידו מהרכב ציוד מיותר וכבד. מנוע הרכב מתאמץ יותר על כל משקל עודף ומגביר את צריכת הדלק. כך, תוכלו לחסוך כ- 5% מתצרוכת הדלק!

 

החליפו מצבר כל שנתיים

מומלץ להחליף מצבר כל שנתיים, עוד בטרם ישבוק חיים, אחרת תשלמו ביוקר. סקרים שונים מראים שרוב הישראלים מחליפים את המצבר אצל חברות חילוץ ומוסכים כשהמכונית לא מניעה. על ה"תענוג" הזה, שבין היתר מבזבז לכם יום עבודה, תשלמו לפחות 700 שקלים. זאת כאשר בחנויות רכב תוכלו לקנות מצבר חדש ב-400 שקל ואף פחות. ניתן אף להזמין מצבר באינטרנט במחירים נמוכים. עדיף גם  לרכוש מצבר בחודשי האביב והסתיו כי בשיא הקיץ והחורף המחירים עולים.

 

שימוש בחלקי חילוף מקוריים

יש חשיבות רבה לרכישת חלקי חילוף מקוריים לרכב. חלקי חילוף לא מקוריים מיוצרים על ידי גורמים שאינם קשורים ביצרן. חלקי חילוף משומשים נלקחים מכלי רכב שהורדו מהכביש. החלקים המקוריים הם אלה המיוצרים על ידי יצרן הרכב. חלקי חילוף מקוריים עברו בדיקות קפדניות לפני שאושרו, לכן הם עומדים בכל הכללים של היצרן ומותאמים בדיוק לסוג הרכב. 

 

לחץ אוויר בצמיגים

אחת מהבעיות השכיחות היא חוסר הקפדה על לחץ אוויר בצמיגים. לחץ נמוך בצמיגים פוגע בבטיחות הנוסעים: אין אחיזה טובה בכביש ומרחקי הבלימה מתארכים. בנוסף, צמיגים בלחץ אוויר נמוך נוטים להתחמם והשחיקה שלהם מוגברת. הדבר גם מוביל לבזבוז בצריכת הדלק. לכן, ישנה חשיבות רבה לבדיקה בתדירות גבוהה של לחץ אוויר בצמיגי המכונית. בתוך כך, יש לבדוק שאין בצמיגים חתכים, בקיעים, יובש, שחיקה בחריצים ועוד.

איך בודקים באופן עצמאי את תקינות הצמיג?
יש לבדוק אם יש חתכים, חדירה של עצמים זרים, שחיקה אחידה לכל רוחב הצמיג, הקטנה של חריצי הצמיג ונפיחות. אם אחד מאלה מופיע יש להתייעץ בהקדם עם איש מקצוע. 

כיצד לשמור על אורך חייו של הצמיג?
להימנע מפניות חדות ומהירות
להימנע מבלימות חירום
להאיץ ולבלום בעדינות
לנסוע לאט בדרכים משובשות ובדרכים לא סלולות

 

כרית אוויר - שימו לב!

-אחת מהפעולות השכיחות שעושים אלה היושבים בצד הטרמפיסט ברכב היא הנחת הרגליים על הדשבורד. הדבר מהווה סכנה שכן בדיוק מתחת לרגליים ממוקמת כרית האוויר. תאונה קלה והכרית נפתחת בעוצמה של 300 קמ"ש, דבר שעלול לגרום לנזקים פיזיים ופציעות חמורות.

-אסור להושיב ילד/תינוק מול כרית אוויר. המקום הבטוח ביותר הוא במושב האחורי בכסא המתאים לגובה ומשקל הילד.

-הכרית נועדה לבלום את גוף הנוסע 40 אלפיות השנייה אחרי ההתנגשות. אם הנוסע/הנהג אינו חגור בחגורת בטיחות, הגוף יעוף בחוזקה והמפגש עם כרית האוויר עלול להיות קשה מאוד ואף קטלני. חגורת בטיחות היא חובה!

-לא להניח את היד על מרכז ההגה, שכן בדיוק שם ממוקמת כרית האוויר. בעת תאונה, אם היד תונח על מרכז ההגה, כרית האוויר תפתח ותפגע קשות ביד

 

גשם ראשון - כללי בטיחות

הגשמים הראשונים תמיד מפתיעים, אך על מנת לא להפתיע את עצמינו בעת נסיעה ולשמור על בטיחותינו ובטיחות הנוסעים, עלינו לשים לב למספר דברים:

ראיה צלולה - לוודא שהמגבים עובדים כשורה ושמיכל נוזל השמשות מלא.

מהירות נמוכה - מכיוון שהכבישים חלקים, עלינו לנקוט במשנה זהירות על ידי כך שניסע במהירות נמוכה יותר ונגדיל את מרחק הנסיעה מכלי הרכב שלפנינו.

תאורה - לוודא שכל מרכיבי התאורה, הפנסים והנוריות תקינים. לנקות את מראות הרכב כדי שהראייה תהיה בהירה יותר.

בלימה - כיום לרוב כלי כלי הרכב יש מערכות ABS אשר המעניקות בלימה מיטבית. לכן, אם עלינו לבלום - אז לעשות זאת בחוזקה. לא לפמפם (לחיצות קצרות ונשנות על דוושת הבלם).

ריכוז ועירנות - תנאי הכביש הבעייתיים דורשים מאיתנו להיות מרוכזים יותר מהרגיל. בואו נשמור על עירנות בכל רגע בכביש. 

הכן עצמך לגשם- המדריך המקוצר

נהיגת שטח בחורף- זהירות! נהלים, כללים וטיפים

 

חידוש הביטוח

מדי שנה אנחנו נדרשים לחדש את הביטוח לרכב. בבואנו לחדש את הביטוח, עלינו לשאול את נציג הביטוח את השאלות הנכונות שיובילו אותנו לביטוח המיטבי תוך חיסכון בעלויות מיותרות.

דע מה לשאול ומה לומר לנציג הביטוח: הקלק כאן

 

ילדים ברכב

בטיחות הנוסעים ברכב בכלל והילדים בפרט הינה החשובה ביותר. על ילדים קטנים המוסעים ברכב להיות ישובים במושבי בטיחות מיוחדים המתואמים לגילם ולמידותיהם, ולהיות חגורים בחגורת בטיחות.

מה אומר החוק וכיצד לדאוג לבטיחות ילדינו ברכב - לקרוא וליישם! 

 

מערכת בקרת יציבות אלקטרונית

מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESC) הינה מערכת בטיחות חכמה המקטינה באופן משמעותי את הסיכוי להחלקתו של הרכב. בכלי הרכב החדשים (חמש השנים האחרונות) הותקנה מערכת בקרת היציבות האלקטרונית והיא הפכה לציוד בטיחות נדרש על פי חוק, לאחר שהוכחה מחקרית כבעלת יעילות גבוהה בצמצום תאונות דרכים.

מערכת הבקרה (ESC - Electronic Stability Control) מורכבת מחיישנים המדווחים על כיוון ומהירות הרכב ועל חיישני ה-ABS המונעים נעילת גלגלים בזמן בלימה. המערכת מנטרת את מהירות סיבוב הגלגל ומשווה אותו לשאר הגלגלים ברכב. כאשר אחד הגלגלים או יותר אינם אוחזים טוב בכביש היא מזהה זאת ובולמת את אחד הגלגלים כדי לייצר איזון ברכב ולמנוע את החלקתו. 

 

נהיגה בשטח

כיצד לגשת למכשול במהירות נמוכה, להימנע מפגיעת הגחון בקרקע, לנהוג בשיפועי צד ועוד-טיפים והמלצות לנהיגת שטח מורכבת. לכתבה לחץ כאן. סע בזהירות!

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות