טכנולוגיה ירוקה בטויוטה

מרבית תעשיית הרכב משתמשת כיום, ותמשיך עוד כנראה להשתמש בעתיד הנראה לעין, במנועי בנזין ודיזל, הפולטים פחמן דו-חמצני, המשפיע לרעה על האקלים ומזהם את האוויר אותו אנו נושמים. 

חברת טויוטה מפתחת בעשור האחרון טכנולוגיות חדשות שנועדות להפחית את רמת פליטת הגזים הרעילים ממנועי המכונית, דוגמת הפחמן הדו-חמצני. המודעות הסביבתית ומציאת מקורות חליפיים לגזים המזהמים מהוות בשנים האחרונות את המוטו המרכזי בחברה.

כידוע, טויוטה מובילה כיום בפיתוח של מכוניות היברדיות חדשניות המנצלות טוב יותר את הדלק ופולטות פחות גזים מזהמים מהמכונית. בנוסף, שיפרה החברה באופן ניכר את הטכנולוגיה הן במנועי הבנזין והן במנועי הדיזל הרגילים, כדי שיהיו יעילים יותר ויפחיתו את צריכת הדלק בהם.

בעזרת מכשורים חכמים ויעילים, כמו הכנסת אוויר נקי לצילינדר בעת האצת המכונית במנועי הבנזין והזרקת הדלק באופן אוטומטי אל תא הבעירה במנועי הדיזל - הצליחה טויוטה להפיק תועלות רבות. התועלות הן: התייעלות בתפוקת המנוע, הפחתה משמעותית בזיהום האוויר - בפליטת הפחמן הדו-חמצני וגזים מזהמים אחרים, וחסכון רב יותר בדלק. כתוצאה מכך, לא רק שאנו נושמים אוויר נקי יותר אלא גם נהנים מהוצאות מופחתות על  הדלק.

 

 

טכנולוגיה היברידית HSD

חברת טויוטה מובילה כיום בתחום המכוניות ההיברידיות החוסכות בדלק ופולטות פחות גזים מזהמים, ומציגה את הרכב ההיברידי המתקדם ביותר בעולם בטכנולוגיית HSD .

טכנולוגיית HSD עם ההנעה ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין עיקרי ומנוע חשמלי תומך. המנוע החשמלי מניע את הגלגלים לטווח של עד שני ק"מ במהירות של עד 50 קמ"ש. עקב השילוב האופטימלי בין שני המנועים, נהנים הנהגים מביצועים מקסימאליים, מנהיגה שקטה, שגם לא מזהמת את האוויר, ומחיסכון בדלק.

טויוטה פריוס הייתה המכונית ההיברידית הראשונה. היא הושקה בשנת 1997 ומאז הפכה לרכב ההיברידי הנמכר ביותר בעולם. נכון להיום, כ-5 מיליון מכוניות היברידיות נוסעות בהצלחה רבה ברחבי העולם, ביניהן מכוניות מדגמי טויוטה פריוס, אוריס ההיברידית ויאריס היברידית.

המערכת ההיברידית משלבת בין שני מנועים הנפרדים זה מזה - מנוע בנזין ומנוע חשמלי. הם משולבים באופן חכם, כשהמערכת המתקדמת יודעת לנווט בין שני המנועים על פי נתוני האצת הרכב. כשהרכב מאיץ המערכת משלבת את מנוע הבנזין עם זה החשמלי, וכשהרכב מאט או גולש היא עוברת אוטומטית למנוע החשמלי. כך, מאפשרת המערכת להגיע לנסיעה הנוחה והאופטימלית ביותר עם מהירות תגובה משוכללת ויעילה (למשל, כאשר הנהג מעוניין להאיץ או לעקוף כלי רכב אחרים בכביש).    

תאוצת מכונית היברידית טובה יותר ממכונית עם מנוע בנזין. בדומה למכונית הסולר היא צורכת פחות דלק, מזהמת פחות את האוויר בגז CO2 והנהגים נהנים מחוויית נהיגה שקטה ובטוחה.

 

 

מכוניות טויוטה בטכנולוגיה ההיברידית:

 

יאריס

אוריס

אוריס סטיישן היברידית

פריוס

קאמרי

פריוס פלוס

TOYOTA C-HR

RAV4

 

 

 

 מוזמנים לצפות בסרטון אודות הרכבים ההיברידים של TOYOTA

משרד האוצר אישר: המכוניות ההיברידיות ימשיכו עד 2018 ליהנות מהטבת מס

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות